Reteta: pui prajit cu legume

Stiu multe retete de dulciuri cu ulei de cocos si preparate cosmetice pentru diverse afectiuni, dar am decis sa folosesc uleiul de cocos extra virgin primit de la Vegis intr-o reteta de mancare pentru ca vreau sa introduc acest ulei in stilul meu de gatit. Si pentru ca nu sunt cine stie ce bucatareasa, am ales o reteta super simpla, una din mancarurile mele preferate: pui prajit cu cartofi, morocovi si dovlecel. Nu este deloc o reteta sanatoasa, stiu ca prajelile nu sunt indicate, dar la cateva luni de zile imi permit cate un deliciu culinar! Puiul si legumele se pot gati si la cuptor, gustul se modifica putin, dar in acest weekend eu am avut liber la dieta, asa ca am ales sa prajesc ingredientele! Voi faceti ce vreti :)
Pentru aceasta reteta, aveti nevoie de:
  • 500 g piept de pui
  • faina de cocos
  • sare
  • pudra de usturoi
  • boia dulce
  • piper negru macinat
  • ulei de cocos
  • 2 cartofi dulci
  • 1 dovlecel 
  • baby carots ( eu am avut 100 g) 
  • 3 oua


Legumele de spala bine si se taie bucatele lunguiete. Morcovul l-am lasat intreg pentru ca am folosit morocovi baby, daca nu gasiti sa cumparati atunci folositi morcov normal, taiat pe lung. Dovlecul se pune pe servetele de hartie pentru ca este apos si trebuie sa fie uscat. Eu am nimerit o specie de cartofi dulce albi, din Egipt. Nu stiam de ei. Ma asteptam sa fie portocalii. Seamana cu telina, dar este de fapt cartof :) 
Se bate 2 oua omleta. Intr-un vas separat se amesteca faina de cocos cu sarea, piperul si pudra de usturoi. Cantitatile sunt "din ochi" si dupa gust. Se pune la incins uleiul de cocos.

Bucatile de legume se dau prin faina, apoi prin ou, din nou in faina si apoi se pun in tigaie la prajit. Dupa ce se rumenesc bine, se scot pe sevetele de hartie sa absoarba excesul de ulei.
Daca preferati sa gatiti legumele la cuptor, se procedeaza la fel, se dau prin faina-ou-faina, se pun in tava pe o hartie de copt si se picura deasupra ulei de cocos topit si se lasa in jur de 30 minute.  
Pe sfarsite am ramas fara faina de cocos si ultima tura de legume am pus-o direct in tigaie, fara sa le tavalesc prin faina si ou. Puteam sa folosesc faina normala, dar am preferat sa le las simple. 
Pentru carne, se bate 1 ou omleta si se amesteca separat restul de faina de cocos cu sarea, pudra de usturoi, boia dulce si piperul. Procedam la fel. Se dau bucatile de carne prin faina-ou-iar faina.
Din curiozitate cateva bucatele le-am tavalit doar prin faina si ou, sa vad diferenta de gust. Se scot la fel pe servetele de hartie sau se pot pune la cuptor, in loc sa le prajiti. 
Nici nu vreau sa ma gandesc cate calorii are. Sau ca nu trebuie combinata carnea cu cartofii. Nici nu va imaginati ce parfumata a fost casa mea de la combinatia de faina de cocos prajita in ulei de cocos. Demential. Iar gustul e pe masura: la fel de bun ;)
Trebuie insa sa recunosc ca morcovul si cartoful mi-au placut mai mult simple, adica nu date prin faina si ou. Ambele variante sunt gustoase, va recomand sa le incercati pe ambele si sa vedeti ce va place mai tare. Mie imi place puiul cu legume si cocos #retetameacucocos. Voi ce gatiti cu ulei de cocos?









 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu