Salata de patrunjel, Tabbouleh

Am avut chef de experimentat in acest week-end si am vrut sa fac ceva "nou" de mancare. 
Colegii mei de birou isi mai comanda uneori pranzul de la un restaurant libanez, dar eu prefer sa iau ceva clasic, gen shaorma. Asa se face ca nu am mancat niciodata Tabbouleh, adica salata libaneza de patrunjel cu rosii. Am fost la piata, am cumparat cele necesare, am cautat reteta pe net si m-am apucat de treaba!
Ingrediente necesare:
  • 8 legaturi de patrunjel (400 g in reteta initiala)
  • 15 rosii cherii (200 g in reteta initiala)
  • 1 legatura ceapa verde ( 120 g ceapa in reteta initiala)
  • 100 g grau
  • ulei de masline, dupa gust ( 4 linguri in reteta initiala )
  • zeama de la 2 lamai
  • sare
Pentru inceput se spala patrunjelul si se taie cat mai marunt posibil. Eu nu m-am chinuit prea tare, dar cred ca se mesteca mai usor daca e taiat mai mic.
Graul se lasa la inmuiat minim 30 de minute. Eu l-am lasat peste noapte. In unele retete am vazut ca se fierbe, in altele se sfarama. Eu l-am lasat intreg.
Rosiile se toaca cubulete. Eu am folosit rosii cherry pentru ca rosiile de sera nu au nici un gust acum si pana la vara cand apar rosiile de gradina mai e muuult.
Ceapa se spala si se toaca. Se poate folosi si ceapa alba, rosie.
Se adauga sare, ulei, zeama de lamaie si se amesteca bine.
Nu pot sa spun ca mi-a placut foarte mult, dar nici rea nu a fost. Gustul de patrunjel e foarte puternic si aromat, iar eu nu sunt fan legume.. Am mancat jumatate din aceasta salata simpla, fara nimic langa. Am mancat restula  doua zi si mi-a placut mai mult. Probabil pentru ca s-a inmuiat patrunjelul :)) A fost si mai gustoasa si mai usor de mestecat!
Voi ati incercat salata de patrunjel, va place?





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu