Ochelari sau lentile de contact?

De la varsta de 3-4 ani am fost nevoita sa port ochelari de vedere. Am fost singurul copil cu "4 ochi" de la gradinita. La inceput pentru o perioada am avut si un ochi acoperit, dar nu am rezistat mai mult de o saptamana pentru ca radeau copii de mine. Ba chiar am renuntat la ochelari complet prin clasa a treia daca nu ma insel si mare prostie am facut. Cand esti mic, ai mari sanse sa-ti corectezi vederea daca porti ochelarii, dar eu nu i-am purtat. Acum imi dau seama ce fraiera am fost, nu trebuia sa-mi pese de parerea lor, poate ma faceam bine de tot si nu mai eram nevoita sa port si acum ochelari la 27 de ani. Cert este ca nu ma voi face bine niciodata, voi fi mereu dependenta de ochelari sau lentile de contact.

Tin minte ca pe la 16 ani am fost la doctor cu mama si am intrebat prima data despre lentilele de contact. M-a intrebat de ce vreau lentile si eu i-am raspuns "pentru ca nu-mi place sa port ochelari", el a catalogat dorinta mea drept moft, a inceput sa rada si gata s-a terminat discutia. Concluzia: cumpara ochelari ca esti copil, nu iti trebuie lentile. Bineinteles ca nu mi-a convenit, dar ce puteam sa zic la vremea aceea? Sa ma iau in gura cu "domnul doctor"? Nu se stia prea multe despre lentile la vremea aceea, nici parintii nu aveau cine stie ce bani, asa ca m-am resemnat pe moment, dar nu am uitat! 

Intr-un an m-am hotarat subit ca nu mai vreau sa port ochelari de vedere. Pe langa faptul ca erau incomozi de purtat (ma dureau urechile, uneori si capul), ma interesa si aspectul fizic. De ce sa nu recunosc ca asta a fost motivul principal?! Vanitatea. Desi multa lume imi spunea ca imi sta bine cu ochelari, mie nu-mi placea. Asa ca am mers la oftalmolog (altul decat acela cand eram copil) si am cerut o consultatie pentru determinarea masuratorilor pentru lentile de contact. Zis si facut. De data asta nu au mai aparut obiectii. Poate si pentru ca o consultatie pentru lentile de contact e mult mai scumpa decat una pentru ochelari de vedere. Sincer nu inteleg de ce nu au acelasi pret, dar asta e.

Am fost nevoita sa astept o luna de zile pentru comanda mea de lentile. Ajunsesem la limita rabdarii, dar intr-un final am fost multumita. Am scapat de ochelari!!! Sunt fericita :)

Pe langa faptul ca am scapat de ochelari (care ba imi alunecau si trebuia tot timpul sa-i imping pe nas in sus, ba se abureau, ba erau murdari si trebuia sa ii sterg ) am castigat de asemenea  mai multa incredere in mine. Nu ma mai simt complexata. Sunt libera! Ca sa nu zic ca mi-a scazut si dioptria de la 1,5 la 1. Probabil pentru ca acum chiar port lentilele tot timpul, fata de ochelari.

Un alt plus este faptul ca acum pot purta si eu ochelari de soare. Am intrat in "rand cu lumea"!

Am facut cea mai buna alegere cand am optat pentru lentile in schimbul ochelarilor. Recunosc ca pana la o anumita varsta copiilor le este indicat ochelarul, dar zic eu ca dupa 15-16 ani incolo pot sa poarte linistiti lentile. Si acum ma oftic cat timp am pierdut eu cu ochelarii din cauza unui doctor! Ma enervez si acum dupa atatia ani cand imi aduc aminte :)))

Saptamana trecuta am primit spre testare o pereche de lentile de la Videt, din gama Acuvue.



Nu auzisem anterior de aceasta marca Acuvue, dar vad ca ma simt bine cu ele. Nici macar nu le simt. Le pun dimineata in jur de ora 9 si seara pe la 7-8 le dau jos.

Nici solutia de curatat lentilele Synergi nu o stiam, eu foloseam altceva. Uneori ma ustura putin ochii cand imi pun lentilele, dar acest lucru pateam si cu vechile mele lentile, asa ca nu stiu care este cauza. Senzatia dispare in cateva secunde si nu are alte efecte negative.


Eu port lentile care se schimba la o luna. Mi-ar fi placut sa am lentile de unica folosinta, dar nu imi permit. Totusi, sunt multumita de acestea. Nu o sa revin la ochelari niciodata!

La sfarsit vreau sa va arat si 2 modele de ochelari pe care i-am avut de-alungul anilor. A trebuit sa ma uit prin sute de poze ca sa gasesc cateva deoarece mereu mi-i dadeam jos cum vedeam pe cineva cu aparatul in mana :)))


Draguti cat de cat, dar tot fara ma simteam mai bine, dupa cum se vede in poza urmatoare:

Si ultimul model de ochelari pe care i-am avut. M-au enervat asa de tare incat "m-au fortat" sa trec la lentile, asa ca trebuie sa le multumesc.
Nu stiu ce a fost in capul meu cand i-am cumparat. Imi sta horror cu ei. Ignorati culoarea parului, a fost un accident. Intre timp am remediat si problema asta.

Poze in care port lentile de contact am o gramada, nici nu stiu pe care sa aleg, asa ca o sa pun doar 2.

Si un close-up, ca sa vedeti ca nici nu se observa ca am lentile.

Apropo, eu am probleme la un singur ochi. Am nevoie doar de o lentila. Ochelarul nu il puteam imparti pe jumatate :)) Cine ghiceste la ce ochi am lentila?

Voi purtati ochelari sau lentile? Ce preferati?


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu