Dragul meu ticalos de Daria Donțova, recenzie

Tocmai am terminat de citit primul meu roman politist scris de Daria Donțova si dupa cum imi este obiceiul urmatorul pas ar fi sa ii acord un rating si o scurta descriere pe goodreads.com.  Problema este ca sunt foarte indecisa intre 2 si 3 stele, adica oscilez intre a fost cat de cat ok si mi-a placut. 
Inceputul cartii mi s-a parut greoi si ciudat. Multe personaje, prea multe, nume greu de retinut pentru mine, probabil pentru ca autoarea este rusoaica si eu nu am avut tangenta deloc cu aceasta limba. De cate ori ma obisnuiam cu personajele, incepea sa schimbe  numele ( Katia, Katiun, Katiușa, Katerina) special parca sa ma dea complet peste cap.  Iti dai seama repede  ca e vorba despre acelasi personaj, dar cateva secunde esti in ceata. Sau cel putin eu. 

Si cu toate astea nu am putut sa las cartea din mana. Te roade curiozitatea si chiar daca ai un sentiment ca nu iti place povestea ( pentru ca e prea enervanta ) vrei sa stii in continuare ce se intampla. 

Personajul principal, Evlampia mi se pare destul de ireal, mai ceva ca intr-o telenovela: copil nascut unor parinti batrani, crescut in puf, maritata "fortat" si transformata de sot intr-o infirma, ajunge eventual sa lucreze ca menajera pentru prietena ei doctor de profesie, un fel de mama pentru copii acesteia  si detectiv particular in timpul liber. 

Intriga e interesanta si intortocheata, multe piste care te tin cu sufletul la gura care se infunda la un moment dat si cand nu mai stii incotro sa o apuci, mai apare inca un personaj care te scoate din incurcatura si iti da alt incidiu si tot asa pana se inchide cercul. 

Finalul e grabit, nu ma asteptam, dar apoi am realizat ca aveam cateva indicii  sa imi dau singura seama. Totusi ma bucur ca nu a fost ceva previzibil. Chiar daca e o lectura usoara, amuzanta pe alocuri, este foarte bine scrisa. 

Cartea face parte dintr-o serie de romane politiste scrisa de Daria Donțova , dar pot fi citite si individual. Dragul meu ticalos este a doua carte din serie, dar la inceputul cartii este explicata pe scurt actiunea din primul roman, fara detalii majore, mai mult o schita.

Nu mi-a placut inceputul, dar pana la final nu mi-a parut rau ca am citit aceasta carte si pentru ca m-a determinat sa citesc si celelalte 2 carti din serie, primeste 3 stelute. 


Romanul se gaseste in categoria Strada Fictiunii pe site-ul editurii All si in acest moment are o reducere de 25%, de la 20 la 15 lei

Recomand aceaasta carte impatimitilor de romane politiste, dar nu ma injurati daca aveti probleme cu memorarea numelor rusesti :)) 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu