Cand si de ce se schimba distributia unei masini

La sfarsitul lunii se implinesc 2 ani de cand mi-am luat masina, un Ford Focus second hand din afara, an de fabricatie 2012. Primul lucru care l-am facut cand am ajuns in tara cu masina a fost sa o duc la un service pentru schimbarea distributiei. Nu mi-a pasat de inscriere, de asigurare sau de altceva, grija mea a fost ca trebuie sa ii schimb cureaua de distributie pentru ca oricat de bine arata si "suna" motorul, nu am eu incredere in spusele vanzatorului cum ca e cu toate cele la zi si decat sa imi para rau mai tarziu, mai bine dau un ban si stau fara griji. 
Pentru amatorii in tainele masinilor, distributia masinii se refera la acele piese ale motorului care au rolul "de a sincroniza componentele responsabile de admisie, evacuare si pozitia cilindrilor, astfel incat sa se respecte timpii de ardere ai motorului". 

In mod normal, distributia se schimba la o anumita perioada de timp sau mai repede daca depasiti o limita de km, in functie de recomandarile producatorului. Sunt scrise obligatoriu in manualul masinii. Eu stiu ca pentru Ford se schimba o data la 2 ani sau dupa ce depasesti 50.000 km, maxim 60.000.

Eu recomand schimbarea distributiei preventiv, nu cand auziti zgomote suspecte de sub capota, pentru a evita distrugerea partiala sau totala a motorului ( ion cazul in care se rupe cureaua sau lantul din cauza uzurii). 
Daca prima data am dus masina in service si am platit piesele si manopera, anul acesta am in plan sa imi cumpar singura kit-ul de distributie de pe pieseautomix.ro pentru ca au piese Ford Motorcraft si sa platesc doar mana de lucru ca sa economisesc niste banuti. Pe langa kit-ul de distributie, am ales si un ulei Ford original si filtre pentru ca daca tot trag pe dreapta masina pentru 1-2 zile, ar fi cazul sa schimb si filtrele si uleiul pentru ca a trecut un an de la ultima operatiune de acest gen.

Am incredere in acest magazin online de piese auto pentru ca am mai cumparat de la ei piese Ford originale si vreau sa folosesc tot un ulei Ford original. Comanda ajunge a doua zi, ii dau piesele in brate mecanicului  si astept sa imi primesc masina "reparata". 

Drive safe!




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu