Ghid de Inmatriculare auto 2017

Ieri am fost iar la Politie pentru inmatricularea altei masini, datorie de serviciu. Doua saptamani am incercat sa fac programare online, dar singurele ore disponibile erau dupa 19:30, asa ca mi-am luat inima in dinti si am mers la ghiseu, fara programare. Am ajuns cu chiu cu vai la 13 fara 5 minute. Stiam de luna trecuta ca daca nu ajung pana la 12:30 nu mai primesc bon. Spre surprinderea mea, mesajul  de luna trecuta cum ca bonurile se elibereaza doar pana la ora 12:30 a fost inlocuit cu unul care spune ca bonurile se elibereaza pana considera ei ca au atins limita de dosare pe care le pot solutiona. 


Dupa ce eu am luat bonul nr 744 la ora 12:55, au mai fost eliberate fix 4 bonuri, dupa care s-au oprit. Adica in jur de ora 13  s-au oprit la bonul numarul 749. Am reusit sa ajung la ghiseu pentru depunerea actelor fix la ora 20:20. Am innebunit toata ziua acolo. Cu 441 de persoane in fata am plecat linistita la mall si m-am intors la ora 16. Mare greseala! puteam sa stau linistita inca vreo 2-3 ore! Mai bine faceam programare la 19:30 si in 10 minute terminam. Eram mai castigata :))

Noutatea este ca de la 1 Februarie 2017 nu se mai plateste taxa de inmatriculare in valoare de 60 de lei, doar taxa de talon de 37 de lei si taxa de numere 40 sau 85 pentru numere personalizate. Aceste taxe se platesc la politie, la ghiseu, cand depuneti actele. 

Si cel mai important este ca nu mai platiti taxa de mediu pentru masinile nou inmatriculate pe Romania, pentru masini noi din fabrica sau masini aduse din strainatate. Sau pe scurt, pentru nici un fel de masina nu se mai plateste taxa de mediu. Si nici nu va mai trebuie adeverinta de la ANAF, de niciun fel, nici de restiturire taxa, nici de platire taxa. Deci ati scapat de un drum la aceasta institutie publica. 

Actele necesare inmatricularii unei masini la politie incepand cu 1 Februarie 2017 sunt urmatoarele
- cererea tip de inmatriculare
- contractul de vanzare-cumparare sau factura, in original si copie, cu stampila organului fiscal de care apartine vanzatorul, cat si cumparatorul
- fisa de inmatriculare ( vizata )
- cartea de identitate a masinii, in original si copie
- talonul, original si copie ( talonul sa fie completat la rubrica instarinat catre ... si ITP-ul sa fie valabil )
- asigurarea RAR ( valabila cel putin 6 luni )
- certificatul RAR ( doar pentru masinile noi ) certificatul este valabil 60 de zile, atentie sa fie valabil. Aseara un amarat a fost intors din drum dupa ce asteptat randul 8 ore pentru ca i-a expirat certificatul de 2 zile!!! si el nu si-a dat seama.
- cartea voastra de identitate
- chitantele pentru taxe, pe care le achitati acolo pe loc 
- placutele cu numere 

Pentru persoanele juridice se adauga CUI-ul firmei si daca nu sunteti administratorul firmei si trimiteti pe altcineva atunci este nevoie de o delegatie.

Aceste acte sunt valabile pentru inmatricularea unei masini care a mai fost anterior inmatriculata la noi in tara. 

Pentru o masina cumparata din UE, am facut poza la actele necesare: 

Pentru etapele anterioare inscrierii la politie, puteti citi si acest articol scris luna trecuta,  aici.

 Sper sa va fie de ajutor aceste informatii. Succes!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu