Tort cu fructe de padure si budinca de ciocolata

De aproape o luna de zile am inceput sa tin regimul Dukan. La inceput am tinut strict, dar apoi am inceput sa cmpar dulceata fara zahar in conditiile in care nu sunt permise fructele in acest regim, asa ca pana la urma am renuntat si tin o dieta personalizata de mine, cu mine si pentru mine, cu cateva principii Dukan si restul dupa mintea si poftele mele.

Incerc sa nu mai cumpar dulciuri din magazine, prefer sa-mi fac eu. Cand totusi nu rezist, aleg dulciurile fara zahar.

O sa va prezint reteta mea preferata de prajitura/tort. Rezultatul final arata asa: 


Nu le am eu cu decoratul, dar pentru mine gustul conteaza mai mult!

Avem nevoie de urmatoarele ingrediente pentru blat: 

  • 5 oua
  • 4 linguri de tarate de ovaz
  • 1 lingura tarate de grau
  • 2 linguri lapte praf maxim 3% grasime (si laptele praf pt bebelusi e bun)
  • 1 lingura amidon
  • 3 linguri crema branza cu 0.2% grasime (Lacteea sau Delaco folosesc eu, daca nu sunteti la dieta puteti folosi si cu un procentaj mai mare de grasime)
  • indulcitor dupa gust ( eu folosesc 10-12 pastilute dizolvate in apa fiarta sau 6 linguri indulcitor praf)
  • esenta 
  • jumatate de pliculet de praf de copt
  • optional coaja de lamaie/portocala rasa
  • 100 ml lapte cu 0,1% grasime sau apa minerala. Am vazut ca se poate pune si Cola Zero, dar eu nu am incercat.

Crema 1:

  • Dulceata de zmeura si afine cu indulcitor ( facuta de mine). Alta data am folosit dulceata cumparata tot cu indulcitor.

Crema 2 ( budinca ):

  • 1 plic budinca de cacao Dr. Oetker varianta clasica, fara zahar
  • 400 ml lapte 
Instructiuni de prepare a blatului:
  • separam albusul de galbenus
  • albusurile se bat spuma cu un praf de sare
  • peste galbenusuri de adauga crema branza si se amesteca
  • amestecam toate ingredientele uscate pe care le turnam apoi peste galbenusuri si crema branza
  • adaugam lapte, esenta si coaja de lamaie peste amestecul rezultat mai sus
  • integram treptat albusul spuma in amestecul cu galbenusuri si celelalte ingrediente.



Nu am facut poze pentru toate etapele. La sfarsit este compozitia finala, care nu este nici lichida, nici foarte groasa. 

Eu am ales sa folosesc o tava de silicon, in forma de inima. Din compozitie am copt 3 blaturi. Daca aveti o forma mai mare ca dimensiuni, puteti  face un singur blat si il puteti taia in 2 sau 3, dupa cum doriti. Mie imi este mai simplu sa fac mai multe foi, decat sa le tai, pentru ca de fiecare data stric cand tai blatul. 


Primul blat se lasa la cuptor cam 40 de minute sau pana cand trece testul scobitorii. Urmatorul se lasa 30 , iar ultimul cam 25, pentru ca deja este foarte incalzit cuptorul si se face mai repede.Cea mai sigura metoda e testul scobitorii dupa minim 20-25 de minute. In mai putin timp nu are cum sa se faca, daca il lasati mai mult se rumeneste mai bine. Daca treceti de 40 de minute am observat ca se usuca blatul si nu mai este asa gustos. Dar aceste indicatii sunt strict pentru cuptorul meu, la voi poate varia. In timp o sa va dati singuri seama. 

Cand ultimul blat era la cuptor, am inceput sa fac si crema de budinca dupa instructiunile de pe plic.


Am ales sa asamblez tortul intr-o forma rotunda cu pereti inalti pentru ca imi este mai usor de pastrat asa la frigider, dar daca aveti spatiu destul puteti pune direct pe un platou.

Ordinea cremelor nu este obligatorie, fiecare dupa preferinte. Eu am ales primul strat sa fie de budinca.


Peste al doilea blat am pus dulceata:


Si peste ultimul blat am pus budinca, peste care am mai pus cateva lingurite de dulceata.


Tortul trebuie lasat la frigider macar 2 ore, pentru a se intari crema de budinca. Eu am pus folie de aluminiu deasupra si l-am bagat la rece. Daca aveti platou cu capac special pentru torturi cu atat mai bine, eu am in plan sa-mi cumpara sa ceva pentru viitor. 


Cum am terminat seara tarziu, l-am lasat la frigider toata noaptea. Am visat numai dulciuri :)

Asa arata o sectiune de tort:


Pofta buna!

Credeti-ma pe cuvant ca este delicios. Nu stiu cate calorii are, dar cu siguranta are mai putin decat cele cumparate din comert. Si macar stiu exact ce am folosit la prepararea lui. 

Daca incercati si voi sa faceti nu o sa va pare rau. Daca are cineva curaj sa incerce, astept o poza cu rezultatul final :)

1 comentarii: