7 Pacate de Stil in Prag de Vara

Azi vreau sa va povestesc despre 7 ( sapte) pacate de stil la inceput de vara de care am fost vinovata , pe care uneori inca le fac, dar macar sunt constienta de asta si incerc sa ma corectez. Pana la urma fiecare e liber sa faca ce vrea, dar tot noi tragem ponoasele.


Va prezint lista de pacate in ordinea celor care ma fac pe mine sa ma simt cea mai vinovata de alegerea lor, dar cred ca toate sunt importante si nu conteaza de cate ori gresesti daca reusesti sa vii sau sa revii la calea cea buna.

1) Dietele drastice, urmate de rasfatul in vacanta

Nu stiu cum sunteti voi, dar eu deja incep sa ma panichez odata cu trecerea Pastelui pentru ca iar am pus 1-2 kilograme pe mine, nu am inceput sala, mai e putin pana la vara si eu nu sunt pregatita deloc de plaja. Am incercat nenumarate diete, chiar si infometarea, dar nimic care sa aibe rezultate pe termen lung. Raspunsul sta intr-un meniu si o minte echilibrata. Nu rezolvi nimic daca bei doar lichide cu 2-3 saptamani inainte de a merge la mare. Poate slabesti 2-3 kilograme, dar se pun repede la loc, poate chiar si mai mult  cand dai de aerul de mare sau te gandesti ca meriti o rasplata, ca de, doar esti in vacanta! 

2) Plaja la ora nepotrivita 


Nici nu mai tin minte de cate ori am stat toata ziua la plaja, ca de am venit doar pentru 2 zile la mare si nu vreau sa pierd vremea tocmai acum cand soarele e sus pe cer. Gresit. Total gresit. Nu mai stati la plaja intre orele 11 si 15:30, 16 daca nu vreti sa va treziti cu arsuri solare, insolatie sau mai rau cancer de piele peste cativa ani. Nu va ganditi ca scapati de probleme daca folositi o crema cu protectie solara pentru ca in acest interval de timp razele ultraviolete sunt prea puternice pentru orice crema solara. Utilizarea produselor cu protectie solara nu permitecresterea perioadei de expunere la soare! 

3) Lipsa hidratarii pe plaja

Toata lumea isi face selfiuri cu paharele de cocktail in mana, cu paiul in gura sau cu sticla de bere cazuta langa sezlong, dar cati oare dintre noi isi comanda apa pe plaja? Inclin spre un procent foarte mic. Daca nu te lasa inima sa dai bani pe apa de la bar, atunci vino cu ea de acasa, sau dute la taraba de pe marginea plajei! Cu cat temperatura este mai mare, cu atat creste riscul de deshidratare, iar cafeaua, alcoolul sau sucurile carbo-gazoase in combinatie cu soarele nu fac bine deloc. Apa e sfanta! 

4)  Proceduri cosmetice inainte de plaja, printre care enumar epilatul, tratamentele faciale, tunderea parului, ba chiar si vopsirea

Fiecare femeie vrea sa arate cat mai bine in vacanta, dar importanta este sa faceti toate aceste operatiuni cu cateva zile inainte de a merge la plaja, nu cu o zi inainte. De la epilat pielea se poate irita si are nevoie de cateva zile sa isi revina. Daca tu te epilezi azi si maine mergi la plaja, nu cred ca Soarele te va ajuta prea mult sa ascunzi iritatiile. Sau cel mai rau lucru sa te razi fix dimineata inainte de a iesi din hotel. Iar daca te epilezi cu laserul sau cu IPL este super, mega interzisa expunerea la soare cu o saptamana inainte si una dupa tratament. Lasand la o parte iritatiile, infectiile ce pot aparea, te poti trezi cu pete solare pe piele care sunt foarte greu de indepartat.  Acelasi lucru se aplica si in cazul tratamentelor faciale. Recomand vopsirea dupa plaja pentru ca oricum soarele decoloreaza cat de cat parul. Si tunsul la fel pentru ca daca nu folosesti produse adecvate si daca nu stai cu palaria pe cap, o sa ai oricum varfurile arse si o sa fii nevoita sa te tunzi din nou. 

5) Alegerea gresita a produselor de protectie solare

La vremea mea am incercat cateva leacuri "babesti" impotriva razelor solare gen margarina, unt si cateva produse pentru grabirea bronzului ca ulei de masline si alte minuni pe care nu le mai stiu  exact, dar acum pot spune ca nu mai gresesc in alegerea cremelor solare! In primele zile de expunere la soare folosesc creme sau lotiuni cu grad mare de protectie, 50+. Nu vreau sa risc pentru ca sunt destul de alba, nu folosesc produse autobronzante si nici nu am mers vreodata la solar. In restul timpului folosesc 30 si le aplic destul de des, chiar daca sunt water proof sau nu, de obicei la jumatate de ora. Pentru accelerarea bronzului folosesc un amestec de uleiuri naturale, dar asta nu inseamna ca folosesc doar uleiurile. Niciodata nu renunt la cremele cu factor de protectie. O alta greseala frecventa este ca majoritatea dintre noi nu ne protejam fata si aplicam cremele de protectie doar pe corp. Daca nu aveti creme special concepute pentru protectia fetei puteti macar folosi crema de corp si pe fata. Nu uitati nici de apa termala si palaria cu boruri largi.


6) Alegerea gresita a costumului de baie

Stiti zicala conform careia gusturile nu se discuta, asa ca nu comentez nimic despre zorzoane, volanase, franjuri sau mai stiu eu ce bretele intortocheate pentru ca eu prefer costumele simple, dar niciodata nu am inteles de ce unele fete aleg intentionat costume de baie mai mici decat marimea lor din care se revarsa sanii peste cupa si reversul situatiei: femei care aleg sutiene cu burete, dar marime mai mare si se vede cu ochiul liber ca este umplut cu inca un set de bureti. Ambele situatii mi se par disgratioase. Daca ai sanii prea mari alege o cupa plina, iar daca nu esti multumita de ce ai alege un sutien cu volanase, cu push-up, chiar burete daca nu ai variante, dar nu cu un burete grosolon pentru ca nu faci altceva decat sa atragi atentia asupra la ce vrei sa ascunzi. 

Eu am facut greseala sa aleg mult timp costume intregi pentru ca aveam impresia ca ascund burta pana mi-am dat seama ca pot purta linistita si costume din 2 piese. Acum imi plac culorile vii, simple, fara prea multe imprimeuri. Vara asta inclin spre costumele in 2 culori complementare. 

7)  Machiajul la plaja

Pentru mine machiajul la plaja consta dintr-un un rimel waterproof, un balsam de buze colorat si poate un bb cream si nu suport sa vad fete cu fata tencuita pe plaja. Mi se pare destul de urat cand le vad asa prin oras, dar la mare e complet deplasat. Mai ales cand incepe sa curga de pe fata cand iesi din mare :)) Daca tot ai prost gustul de a te machia la mare, macar stai la plaja si nu intra in apa. Dar atunci stau si ma gandesc: de ce ai mai venit la mare daca nu intrii in apa? E un cerc vicios. Pe scurt, solutia mea e machiaj minimal si mult timp petrecut in apa :) 

Cred ca acestea sunt cele mai "importante" pacate de stil de care ma fac vinovata, dar din ce am vazut pe plajele de la noi mai pot enumera cateva: tocurile pe nisip, sandalele cu sosete la barbati, ochelarii pe nas si lanturile groase cat doua degete la gat. Nici eu nu suport soarele in ochi si simt nevoia sa imi ascund ochii, dar nici sa ma bronzez pe fata cu urmele de ochelari nu imi convine sau urme de lanturi si bratari la mana. 

Nu imi par decente nici pozitiile unor oameni pe sezlong/ saltea/ cearceaf. Inteleg ca vrei sa te relaxezi, dar asta nu inseamna ca poti sta cu picioarele desfacute oricum ( sau ca vrei sa te bronzezi peste TOT). Nu ai dreptul sa molfai seminte si sa le scuipi pe plaja, sa ascunzi mucuri de tigara in nisip, sa asculti manele la maxim pe telefon, sa vorbesti tare ce ai facut azi noapte, sa te dai cu spray/parfum in mijlocul plajei, sa vii la restaurant in slip si maieu si lista poate continua, dar ma opresc aici. Tu ce mai adaugi pe lista mea de pacate de stil ? Si de cate te faci vinovata?



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu