Lentilele de Contact TopVue Air Monthly

Cred ca am peste 3 ani de zile de cand folosesc acelasi tip de lentile de contact Softlens 59 de la Bausch & Lomb . Mi-au fost recomandate de doctorita la care merg de obicei, m-am inteles bine cu ele si au un pret destul de convenabil, intre 75 si 90 de lei in functie de unde le cumpar. Nu am simtit nevoia sa incerc altceva. Dar cand am primit o propunere de la Videt sa incerc noile lentile TopVue Air Plus am acceptat de curiozitate. 
La prima vedere lentilele TopVue Air sunt identice cu cele folosite de mine Softlens 59. Arata identic. Sunt confectionate dintr-un amestec de silicon hidrogel cu apa, in procente diferite. Prima deosebire observata a fost ca lentila TopVue este mai tare, mai rigida, nu se intoarce de pe o parte pe alta la fel de usor ca Softlens pentru ca nu sunt la fel de flexibile. Probabil din cauza continutului de apa mai mic 45% fata de 59%. Am avut impresia ca o sa fie mai greu de folosit din acest motiv, dar nu a fost asa. Ba chiar ma bucur ca nu se mai lipesc peretii lentilelor  intre ei cand le spal. 

In ochi se introduc la fel de usor. Dupa 8-9 ore simt ca mi se usuca ochii si trebuie sa folosesc lacrimi artificiale daca vreau sa le mai port in continuare cateva ore, daca nu le scot si imi revin. Cu Soflens nu simt atat de des ca mi se usuca ochii. Ori m-am obisnuit eu cu ele, ori nu le simt eu uscate prea des pentru ca au un continut mai mare de apa. 

Singura diferenta majora pe care am simtit-o a fost ca dupa o perioada de cateva zile in care nu am mai purtat lentile ( pentru ca am fost zilnic la piscina si acolo nu este indicat sa porti lentile) cand am inceput sa le port din nou nu am simtit un disconfort in primele minute de purtare. Iar de obicei cand port Softlens dupa cateva zile de pauza simt o senzatie de corp strain in ochi si dureaza putin pana ma acomodez cu ele. Ca timp ma refer la minute aici, apoi nici nu imi dau seama ca am lentile. Dar cu TopVue Air Plus nu am intampinat aceasta senzatie. Le-am pus in ochi dupa o saptamana de pauza si nu am simtit nimic ciudat. 

Lentile acestea se schimba lunar si se poarta zilnic intre 8 si10 ore dupa care trebuie hidratate cu o solutie speciala. De obicei folosesc solutia pentru intretinere si spalare RenuMultiplus, dar acum am testat solutia Laim Care.  

Eu le-am purtat si 14 ore, dar dupa 8-9 ore am fost nevoita sa folosesc lacrimi artificiale. Nu trebuie sa adormiti cu ele! Nu stiu exact care sunt efectele adverse pe termen lung, dar va spun ca eu am adormit cu ele in ochi fara sa vreau - pe tren - si m-am trezit cu ochii umflati si foarte uscati. Banuiesc ca este ceva legat de permeabilitatea oxigenului in cornee.  Ideea principala este ca aceste lentile se pun dimineata in ochi si se scot seara. Stiu ca exista si lentile care se pot purta non-stop pentru o anumita perioada de timp, dar eu le prefer pe acestea care se poarta doar ziua si sunt valabile o luna de zile. 

Nu am avut absolut nici o problema de cand am inceput sa testez aceste lentile. Nu ma dor ochii, nu s-au inrosit, nu am senzatia de corp strain on ochi. Singurul incovenient este ca uneori mi se usuca ochii, dar remediez problema cu diverse solutii pentru ochi. Acest lucru este universal valabil pentru orice lentila de contact ( cel putin in cazul meu) .

Nu stiu daca o sa inlocuiesc lentilele mele Softlens cu TopVue Air Plus in viitor, mai ales ca am deja lentile Soflens pentru urmatoarele 6 luni, dar daca va doriti sa treceti de la ochelari la lentile de contact va recomand cu incredere oricare din aceste doua variante. Bineinteles daca se incadreaza in parametrii prescrisi de opticianul vostru.  





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu