Crima mumiei de Christian Jacq, recenzie

De cateva zile am terminat de citit Crima Mumiei de Christian Jacq si inca ma mai gandesc la final. Total neasteptat, deloc previzibil.

„Pasionat de enigmele arheologice, Christian Jacq construiește în Crima mumiei o anchetă polițistă clasică, în stilul Agathei Christie.“ ( Le Soir ) 

Frances este o femeie tanara, frumoasa, casatorita cu un tip mult mai in varsta decat ea: renumitul director al departamentului de egiptologie al Muzeului Britanice, un vaduv cu un copil de 16 ani. Daca in majoritatea cazurilor copii isi "urasc" mamele vitrege,  in acest caz baiatul profesorului este indragostit la maxim de ea. Pentru ca am vazut prea multe telenovele la viata mea, prima mea impresie a fost ca tipa s-a maritat pentru bani. Ca sa citesc putin mai tarziu ca situatia este exact pe invers: Frances este o tipa bogata, care chiar isi iubeste sotul, in schimb acesta este cel care s-a casatorit pentru bani cu ea pentru ca si-a irosit averea. 

Crima lui Frances din biroul sotului ei declanseaza o ancheta politieneasca care duce la demascarea unei gasti de hoti in care sunt implicate mai multe personaje, printre care si angajati din casa acesteia. Datorita misterului in care este infaptuit omorul, seful politiei cere ajutorul unui detectiv pensionat anticipat. Un fel de "Sherlock" din trecut, meticulos, perfectionist, dar total contra tehnologiei. Intre timp, lumina reflectorului care pe fiecare personaj in parte, toti sunt tratati si analizati ca posibili suspecti de crima, vina este pasata de la unul la altul, pana la reconstituirea crimei cand aflam adevaratul criminal! 

Chiar daca de obicei primul suspect in cazuri de omor este considerat sotul, eu nu m-am gandit nici o clipa la el, asa ca a fost o surpriza totala pentru mine sfarsitul acestei carti. Eu pariam pe menajera sau pe amantul tipei. 

Crima mumiei de Christian Jacq  este o roman politist bun. Nu este previzibil, nu are descrieri prea lungi de ambient sau inflorituri de umplutura. Scurt si la obiect. 

Gasiti aceasta carte pe editura All, in categoria Strada Fictiunii, la un pret de doar 15 lei.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu