Cum poti salva un telefon cazut in apa

Un moment de neantentie si platesti scump daca ti-a picat telefonul in apa, chiar daca are sau nu husa / carcasa de protectie. Apa intra super rapid in telefon , nici nu iti dai seama. Si zic picat cateva secunde, nu scufundat total. Zilele astea am scapat telefonul in apa. Un Samsung Galaxy S4, cu tot cu husa magnetica. 
Primul lucru pe care trebuie sa il faci cand iti cade telefonul in apa este sa il inchizi! Apoi scoti bateria, cartela si cardul de memorie si stergi cu o carpa uscata, un servetele de hartie, orice ai la indemana. Daca esti acasa, baga aspiratorul in functiune si incearca sa aspiri apa. Eu am indreptat teava aspiratorului spre mufa de incarcare, spre orificiul de intrare al castilor, pe spate, peste tot pana la urma.  Eu am uscat cateve minute si cu foehn-ul. Cineva mi-a zis ca nu e indicat sa folosesti foehn-ul, dar pe mine m-a ajutat. 

Tentatia sa il aprinzi sa vezi daca merge e mare. Stiu. Dar nu face asta!!! Eu recunosc sa nu m-am putut abtine si l-am aprins. Am avut mare noroc ca nu s-a ars, dar nici nu mi s-a aprins ecranul. Am auzit vibratiile cum ca s-ar deschide, dar atat, in rest nici o reactie. Ecranul negru, mort complet. L-am lasat cateva minute bune pe calorifer, asa dezmembrat cum era. 

Urmatorul pas a fost sa pun orez si niste pliculete cu silica gel ( din acelea care se gasesc in cutiile de incaltaminte) pe care le aveam in casa intr-o caserola cu capac si am cufundat telefonul si bateria in acest amestec. Merge si intr-o punga din aceea care se inchide ermetic. Orice ai la indemana. Si il lasi acolo. Mult si bine. De la 2 la 4-5 zile am auzit eu ca e bine, fara sa unbli la el, fara sa il asamblezi la loc si sa il deschizi.

Diavolul din mine m-a impins sa il deschid de cateva ori in noaptea cu pricina pentru ca nu mai aveam somn si deja imi faceam planuri ce telefon o sa imi cumpar, dar fara noroc.  Nu se deschidea si pace. Cineva m-a si sunat in timpul asta, dar logic ca nu am putut raspunde pentru ca ecranul meu era complet negru. Dar macar m-am linistit ca ceva merge. 

Eu am avut mare noroc ca s-a deschis a doua zi. Pe la 11 seara a avut loc incidentul, l-am lasat in orez pana a trebuit sa plec la munca, adica pe la 8 dimineata si l-am luat la mine cu intentia sa il duc in service. Pe la pranz am auzit alarma mea de trezire si surpriza maxima: am scos telefonul din geanta si i s-a aprins ecranul!!! Yuuuhuuuuu! Cand am vazut ca i s-a aprins ecranul si ca pot umbla in el m-am bucurat, dar tot eram reticenta. am zis sa il mai las putin la uscat pe calorifer. Iar dupa vreo 2 ore am inceput sa vorbesc la telefon si m-am linistit.

Am impresia ca merge mai lent si parca touch-ul merge mai greu, sau se activeaza programele din senin, dar totusi nu am fost nevoita sa imi cumpar altul acum, cand cheltuiele sunt si asa ridicate cu cadourile de Craciun.

Sper sa mai trag cateva luni bune de el si prin vara sa imi iau altul!

Sper sa nu aveti nevoie de sfaturile astea, dar macar tineti minte primul ajutor in caz urgenta cand va intra apa in telefon: inchis rapid, scos bateria si toate cele din interior, sters cu carpa, uscat cat mai bine cu putinta, bagat in orez si apoi direct la service cu el, daca nu aveti norocul meu de a se aprinde singur. Bafta!  





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu