Diavolul in rochie albastra de Walter Mosley, recenzie

Dupa primele 10-20 de pagini citite din Diavolul in rochie albastra, scrisa de Walter Mosley aveam impresia ca povestea imi e cunoscuta. Mi-am stors creierii sa imi dau seama de ce carte imi aduce aminte, dar treptat treptat am realizat ca stiu povestea dintr-un film, nu din o carte! Nu mi s-a mai intamplat sa vad un film, iar apoi sa imi pice cartea in mana. Invers da.

Povestea romanului scris de Walter Mosley a fost adaptata si ecranizata de regizorul Carl Franklin. Sunt cateva diferente majore intre film si carte, dar recunosc ca mi-a fost super usor sa imi imaginez locurile descrise de autor in carte pentru ca deja aveam imaginea vizuala in cap din film. Daca la inceputul cartii personajele nu aveau chip in mintea mea, dupa ce am facut conexiunea cu filmul,  personajele au luat viata: Denzel Washington in rolul carismaticului Ezekiel Rawlings poreclit Easy, Don Cheadle in rolul nebunului exploziv si siret Mouse Alexander si personajul feminin principal  Daphne Monet interpretat de  Jennifer Beals. 
Easy este un tanar ( de culoare) veteran de razboi proaspat concediat de la fabrica de avioane la care lucra in pericol sa isi piarda casa daca nu plateste la timp ipoteca/rata. Prietenul lui Joppy ii gaseste de lucru: trebuie doar sa gaseasca o fata alba care isi face veacul in barurile frecventate de negrii pentru 100 $. Destul de simplu, nu?  Accepta cu inima stransa doar pentru a nu isi pierde casa. Daphne este o femeie misterioasa, cand puternica, cand vulnerabila,  cand inocenta, cand sirena  fortata de imprejurari. 

Totata actiunea se invarte in jurul conceptului de rasa si culoarea. Marele secret al frumoasei noastre in rochie albastra este faptul ca este mulatra, iar in anii '40 povestile de dragoste intre un barbat alb si o femeie de culoarea este un mare no no, mai ales cand barbatul in cauza are aspiratii politice si de aici toate problemele. 

Easy devine detectiv fara voie, gaseste fata si pana la final este nevoit sa isi dovedeasca nevinovatia  de crimele de care este invinuit. Daca reuseste si cum se termina povestea, va las pe voi sa aflati: cititi cartea , iar apoi vizionati si filmul!

Gasiti acest roman pe site-ul editurii All, in categoria Strada Fictiunii, la un pret de doar 19 lei in format fizic si la 15 lei in format electronic aici.



 


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu