Salonul de masaj de Cornel George Popa, Recenzie

Au trecut cateva ore de cand am terminat de citit Salonul de masaj scrisa Cornel George Popa si inca nu imi dau seama daca mi-a placut sau nu. Incepe promitator, se lalaie pa parcurs si in ultimele 80 de pagini devine interesanta. Te intriga povestea initiala, apoi incepe sa povesteasca altceva, iar revine la inceputuri, mai apare un personaj, o alta poveste, iar revine la nu stiu ce incident si tot asa pana simti ca nu se mai descurca deloc itele povestii initiale. 
Ma enerveaza si in acelasi timp ma captiveaza. Am citit pagini intregi cu sentimentul ca imi irosesc timpul, pur si simplu vroiam sa las cartea din mana, dar totusi vroiam sa aflu deznodamantul si am continuat. Am obiceiul sa sar pagini daca ma enerveaza povestea, dar in acest caz am perseverat, nu cumva sa pierd vreun detaliu. 

Cartea este scrisa la persoana I, este jurnalul unei tipe acuzate pe nedrept de moartea a 4 barbati si condamnata la 20 de ani de inchisoare. Nu prea inteleg eu cum a fost acuzata fara dovezi clare, doar pentru ca nu are alibi, ca ii cunoastea si pentru ca cei patru  au frecventat salonul ei de masaj ( erotic) in ziua in care au murit, dar de dragul povestii accept lucrul acesta. Daria Silvestri Mircescu incepe sa scrie in inchisoare acest jurnal pentru ca este pe moarte (intr-un final aflam ca are cancer osos ) si vrea sa ii explice fetitei ei de 3-4 anisori circumstantele arestarii ei. Iar pana ajunge la povestea propriu zisa a crimelor, incepe tot istoricul, de cand s-a nascut, cu toate bolile copilariei ( care se leaga cumva cu activitatea de masaj pe care ajunge sa o practice), cum a devenit o mini vedeta la gradinita pentru ca lua lectii de balet, cum indurau frigul pe vremea lui Ceausescu, plecarea dintr-un oras mic la facultate la iasi, primul ei iubit si tot mai departea. Adica toata povestea vietii ei pana in acel moment, iesirea din inchisoare pe caz de boala si din pacate pana la final, finalul vietii! 

Mi-a placut mai mult a doua jumatate a cartii, dar si in prima sunt destul de multe momente bune. Cel putin e o carte care starneste emotii. M-am enervat, am simtit nedreptatea, am ras, m-am si minunat putin de anumite situatii, cum de e posibil sa i se intample anumite faze, dar de, asa e viata ca o telenovela uneori :))) 

Gasiti cartea "Salonul de masaj"  in colectia Strada Fictiunii Contemporane de pe editura All la un pret redus de 19 lei in format fizic si doar 13 lei in format electronic.   

Cateva pasaje care merita amintite:

Barbatii se razbuna pentru a se elibera, pentru a scapa de stres si incordare; razbunarea, la ei, e ca un orgasm urias. Femeile se razbuna pentru ca nu pot altfel; viata lor e blocata de gandul acela apasator; trebuie eliminat gandul pentru ca viata lor sa poate continua. 

O femeie se poate purta ca un barbat, cand necesitatea ori viata o cer. Unui barbat ii vine greu si depune efort, in aceeasi situatie, dar invers. Femeile se transforma fulgerator in barbati daca sunt presate. Barbatii devin femei ocazional si razlet.

Miruna, mama iti ureaza sa cresti mare, sa fii frumoasa si desteapta si sa nu ma uiti! Adio, draga mea!

Abuzul, nedreptatea si injustitia raman, indiferent de identitatea si numarul celor implicati in crimele acelea. ... un om a fost condamnat fiind nevinovat .. din motivul acesta omul acela a murit mai repede decat scria in ciclul vietii lui. 

Spor la citit!  

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu