JANE AUSTEN MERGE LA HOLLYWOOD de Abby McDonald, Recenzie

Jane Austen merge la Hollywood scrisa de Abby  McDonald este o adaptare moderna a povestii Ratiune si Simtire scrisa de Jane Austen. A trecut o vesnicie de cand am citit originalul si cu toate astea mi-au sarit in ochi multe similaritati. Am impresia ca McDonald s-a folosit de o carte "veche"  pentru a crea o carte comerciala, adaptata la timpurile noastre si i-a reusit. Cu toate ca nu se poate compara cu originalul, Jane Austen merge la Hollywood mi-a placut... pe alocuri. Am ras, m-am simtit bine in timp ce o citeam, deci si-a atins scopul. M-a atins cumva. Ca am dat-o uitarii fix dupa ce am inchis cartea e alta poveste :) A fost amuzanta cat timp am avut-o in mana, tot e ceva. 

Povestea pe scurt: 

Cu cativa ani inainte de inceperea romanului, tatal protagonistelor le paraseste pentru o femeie mult mai tanara decat el cu care se casatoreste si fix la 9 luni dupa nunta vine si barza cu un fratior pentru ele. Tatal moare subit, fara testament si dupa legile actuale sotia actuala mosteneste tot, inclusiv casa in care locuiesc cele 2 surori cu mama lor. Nu prea inteleg eu cum vine asta avand in vedere ca fetele sunt minore si sigur au dreptul la o parte din averea tatalui, macar pana la implinirea varstei legale de 18 sau 21 la ei sau cat o fi la ei, dar banuiesc ca autoarea nu a dat prea multa importanta acestui aspect si de dragul povestii le-a lasat leftere. 

Ramase pe drumuri, Hallie si Grace impreuna cu mama lor se muta n L.A., in casa unui unchi bogat care e producator la Hollywood. Unchiul e un bogatan de varsta a doua casatorit cu o tipa de 22-23 de ani. Initial ni se prezinta sotia acestuia ca o profitoare, dar pe parcurs ne dam seama ca ei chiar se iubesc. Desi eu sunt mai sceptica de felul meu si am impresia ca tipa accepta pentru bani, doar ca e impacata cu soarta ei si se multumeste cu batranelul nostru, mai ales pentru ca nici unul din ei nu vrea copii, se multumesc cu caini.

Hallie este fericita ca isi poate urma cariera de actrita aici, dar Grace e suparata pentru ca este fortata sa isi abandoneze casa. Ambele fete se indragostesc si pana la final povestile lor de dragoste au un final fericit.  

O chestie minora, dar care totusi m-a deranjat este coperta cartii. Din primele pagini ne este adus la cunostiinta faptul ca fetele sunt de rasa mixta, tatal alb, mama neagra, ele undeva la mijloc mai mult negrese si cu toate astea pe coperta apar 2 tipe albe. Bine, li se vad doar picioarele, dar totusi sunt albe, nu mulatre, nu negre. Autoarea nu insista prea tare asupra rasei, daca stau sa ma gandesc bine doar o singura data e mentionata faza asta, la inceput, mai mult ca detalii biografice, dar totusi trebuia ceva mai multa atentie.  Daca tot ai personaje de culoare in carte, pai atunci ilustreaza coperta pe masura. Sau poate pe coperta apar picioarele celor 2 sotii tinere, care au reusit sa puna mana pe niste tipi bogati? Nu ele sunt in centrul povestii, sunt personaje secundare, dar cine stie .... ? poate asta e explicatia. Nu ca m-ar durea prea tare, dar eu sunt mai fixista :))

Cartea seamana foarte bine si cu filmul From Prada to Nada, sigur l-ati vazut. Daca v-a placut filmul, sigur va v-a amuza si aceasta carte!  O gasiti la Editura All, pe Strada Fictiunii Bestseller, aici.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu