Dieta personalizata de Alain Golay, Recenzie

Am ales cartea Dieta personalizata, Slabeste in functie de personalitatea ta scrisa de Alain Golay de la editura All, in speranta ca ma voi mobiliza sa ma apuc serios de slabit. Pentru ca eu mereu incep ceva, peste cateva zile citesc despre alte metode de slabit si trec de la un regim la altul, fara sa ma tin serios de treaba. Ba tin Dukan, ba ma apuc de Rina, ma intorc la Dukan, ba la regimul disociat, stai ca azi e ziua cuiva si mananc tort si tot asa. De fiecare data ma gandesc ca imi schimb stilul de viata nu ca tin o dieta si de fiecare data gresesc sau se intampla ceva care ma face sa renunt si sa iau totul de la capat. Stiu deja ca nu exista o dieta universal valabila pentru toata lumea, dar speram sa gasesc ceva special pentru mine in aceasta carte pentru ca promoveaza slabitul in functie de personalitatea ta. 
Dupa cum sustine Alain Golay nu orice regim se potriveste oricui, pentru ca oricum ne ingrasam din varii motive, ba unul mananca prea mult, ba dulce, ba prea sarat, mese neregulate,  pentru ca avem stiluri de viata diferite sau o mie si una de alte motive, asa ca mi se pare logic si normal ca nu orice dieta/regim sa se potriveasca oricui, tot din motivele de mai sus. 
Am o prietena care a slabit mancand doar fructe si legume. Am incercat si eu, dar fara rezultate pentru ca pur si simplu eu nu ma satur doar din legume si fructele imi fac foame. Si nu orice fel de foame, ci foame din aia grava, in care ma roade stomacul.  Deci am mai confirmat inca o data teoria ca poate ce iti merge tie, pe mine nu ma ajuta cu nimic. 

Din primul capitolul al cartii nu am invatat nimic nou, stiam deja ca regimurile drastice nu sunt benefice pe termen lung, pe termen scurt poate slabesti, dar efectul yoyo e groaznic, ca sa nu mai zic ce probleme de sanatate poti capata. Stiam deja ca trebuie sa mananc suficiente proteine si ca nu trebuie sa imi interzic nimic, totul cu moderatie. Stiam ca trebuie sa am o limita de calorii si ca depinde doar de mine de cum construiesc aceste calorii. Adica pot sa mananc ceva dulce de 500 de calorii sau pot alege o masa intreaga de 500 de calorii, ca oricum slabesti ( daca respecti totalul zilnic de calorii), adica nu si mancare si desert. 

In urmatoarele pagini sunt niste teste care te ajuta sa iti descoperi personalitatea. Sunt  4 tipuri de personalitate: promovant, facilitant, controlant si analizant. Pe baza raspunsurilor mele la cateva simple a rezultat ca eu sunt analizanta! Iar apoi la descrierea acestuia am vazut ca se potriveste la fix cu personalitatea mea. Tot ce scrie acolo e adevarat. Recunosc ca am citit pe sarite paginile cu descrierea celorlalte personalitati. In mare pentru ca am vazut ca nu mi se aplica mie nimic de acolo. Adica cartea astea chiar e pe bune, cel putin la descrierea personalitatilor. In schimb am citit regimurile pentru fiecare personalitate in parte pentru ca am fost curioasa sa vad diferentele intre ele. Si m-am lamurit inca o data ca in cazul meu moderatia este raspunsul. Una din indicatiile regimului pentru personalitatea mea este cantaritul alimentelor. M-a cam dat pe spate putin regula asta, nu am cantarit niciodata mancarea, dar se pare ca daca vreau sa slabesc trebuie sa fac si lucrul acesta. In rest nu am aflat mare lucru, pentru ca stiam deja indicatiile propuse. E posibil totusi sa aflati informatii noi si utile. Eu stiu atatea pentru ca de ani de zile ma chinui sa slabesc, am citit zeci de articole, am fost la vreo 5 nutritionisti. Teorie stiu multa, cu practica e mai greu. Daca nu sunteti la fel de bine informati ca mine, in aceasta carte gasiti toate informatiile necesare pentru a slabi, structurate frumos si pe intelesul oricui. Asa ca va recomand din suflet cartea Dieta personalizata, slabeste in functie de personalitatea ta de Alain Golay daca incerci sa slabesti simti ca nu stii ce sa mai faci. O puteti gasi acum pe editura All aici cu 75% reducere, adica la un pret de doar 6 lei. In mod normal cartea costa 25 de lei.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu