Ulei de avocado, beneficii si intrebuintari

Uleiul de avocado are multiple intrebuintari cosmetice,  pentru par, piele si ten, cat si pentru sanatate. Este recomandat in procesul de slabire, dar pentru ca eu nu suport gustul acestui fruct nu o sa ma pot bucura niciodata in totalitate de beneficiile lui, asa ca ma limitez pe partea de ingrijire. 
Uleiul de avocado este folosit in industria cosmetica pentru ca are rol antibacterian, cicatrizant, hidratant si efect antirid. Acest ulei se obtine prin presarea la rece a pulpei de avocado si contine vitaminele  A, B, D, E, K, fier, zinc, magneziu, lecitină şi clorofilă. In componenta uleiul de avocado se regasesc cantitati mari de acizi nesaturati care intaresc imunitatea organismului si apara pielea de aparitia iritatiilor si a alergiilor. 

Uleiul de avocado folosit pentru ten si corp

Uleiul de avocado este un ingredient de baza in produsele pentru ingrijirea pielii mature sau uscate pentru ca este usor absorbit de piele si hidrateaza in profunzime. Acesta mareste in mod semnificativ productia de colagen din piele si este folosit pentru a contracara efectele imbatranirii. Se poate folosi direct uleiul pe piele sau se pot amesteca cateva picaturi de ulei in crema voastra preferata. 
Are efecte emoliente asupra tesuturilor neelastice si intarite ale pielii, fiind considerat remediul perfect pentru bataturi.  Are proprietati emoliente si regenerante si este folosit adesea pentru tratarea unor probleme ale pielii precum psoriazisul sau eczemele, deoarece calmeaza senzatia de mancarime sau uscaciune, pentru pielea deshidratata, afectata de factorii de mediu, schimbarile climatice sau expunerea la soare. Se foloseste si pentru tratarea acneei pentru ca accelereaza procesul de vindecare a pielii. 

 Uleiului de avocado pentru tratamente ale parului

Uleiul de avocado stimuleaza cresterea parului, dar este folosit cu succes si pentru caderea parului, matreata, par tern si lipsit de stralucire si pentru parul tratat chimic ( vopsit ).

Daca tot v-am enumerat proprietatile si intrebuintarile generale ale acestui ulei, e momentul sa va spun exact si cum am folosit eu acest produs si ce rezultate am obtinut:

  • cel mai mult m-a interesat efectul lui in tratarea acneei asa ca am masat cateva picaturi de ulei de avocado pe toata fata, iar in acest mod l-am folosit si pentru hidratarea tenului. Chiar daca se absoarbe repede, imi simt fata uleioasa de la el. Eu recomand sa il folositi fix inainte de culcare. In rarele momente cand il utilizez ziua, dupa jumatate de ora ma spal pe fata pentru ca ma enerveaza maxim senzatia de piele uleioasa. Se observa o usoare ameliorare, cosurile se micsoreaza, se dezumfla cumva, dar nu dispar complet. Aproximativ dupa o saptamana de folosire zilnica se curata fata... pana data viitoare cand se incapataneaza sa apara alti monstruleti. 
  • am amestecat cateva picaturi  in crema mea de zi, de noapte, crema contur ochi si o crema pentru corp, iar in acest fel am scapat de senzatia de ulei pe piele. Dupa prima zi de folosire am observat un efect de luminare al tenului si  de netezire. E ca si cum as folosi efectul de air-brush in photoshop. 
  • am testat si efectul ei anticelulitic: o singura data am folosit uleiul de avocado direct pe piele, apoi l-am amestecat in crema anticelulitica. Eu am o celulita de grad 1 spre 2, adica pe o portiune mica se vede celulita daca stau incordata, iar in rest doar daca strang pielea. Nu am observat o ameliorare, dar la cat de multe dulciuri mananc si lipsa de miscare, macar e bine ca ma mentin in acest stadiu. 
  • mi-am facut o masca pentru par cu ulei de avocado, ulei de masline si vitamina A. Am stat cateva ore bune cu masca pe par dupa care m-am spalat. Primul reactie: un par super mega fin si matasos. Prea fin pentru gustul meu . Pentru cineva cu par aspru, si uscat, probabil e un efect mult dorit. 
  • am incalzit un amestec de ulei de avocado, ulei de masline si vitamina E si am tinut unghiile in el cateva minute in speranta ca nu o sa mi se mai exfolieze unghiile. Nu am scapat de problema, dar cuticulele mele sunt hidratate si arata mai bine. 
  • am incercat sa ma demachiez cu ulei de avocado si chiar am reusit sa indepartez fond de ten, ruj si farduri, rimelul pe jumatate, dar nu imi place senzatia si am impresia ca irosesc produsul pentru ca folosesc o cantitate mare de ulei pentru a curata toata fata, asa ca prefer altceva in materie de demachiere. 
Acest ulei se mai poate folosi direct in sampon sau balsamul de par sau pur si simplu direct pe corp ca un ulei de masaj sau ajutant in procesul de bronzare. Eu nu am incercat aceste variante.

Eu am folosit uleiul de avocado virgin Bione pe care il puteti gasi pe shoporganic la un pret de 22 lei/100 ml. Acest ulei este ambalat in sticla se culoare inchisa pentru ca este oxidativ si trebuie pastrat la loc ferit de lumina si caldura. Valabil 6 luni de la deschidere sau 12 luni daca este pastrat la frigider. 

O scurta recapitulare:

Uleiul de avocado se poate folosi ca atare sau ca ingredient in diverse creme pentr fata, corp, par si unghii, inclusiv pentru ingrijirea pielii sensibile din jurul ochilor. Proprietati :
    - antiage
    - emolient
    - catifelant
    - penetrant
    - regenerant, restructurant
    - cicatrizant
    - hidratarează şi înmoaie pielea
    - atenuează reacţiile inflamatorii
    - reglează permeabilitatea celulară
    - asistent la bronzare
    - hrănitor şi regenerant al părului. 



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu