Detergent bio lichid pentru rufe super concentrat cu magnolie ECOS

Dupa ce am tot incercat produse cosmetice bio si mancare bio, a venit vremea sa testez si un detergent bio pentru spalatul hainelor.
Recunosc ca pana acum nu m-am gandit prea mult la detergenti si produse ecologice pentru curatat. Nu m-a interesat efectul lor asupra  mediului sau asupra mea. Ma ustura uneori ochii de la produsele de curatat casa, dar cu detergentul de haine nu am avut niciodata probleme majore, s-a nimerit doar sa nu imi placa parfumul acestuia. Am prieteni cu copii care au folosit dero special pentru bebulusi, dar care au revenit la detergentul "normal" dupa ce a mai crescut copilul. Probabil din comoditate. Daca s-ar gasi detergent bio pe toate rafturile, in orice magazin probabil mai multa lume l-ar cumpara. Sau daca ar avea parte de mai multa reclama. Sa fim sinceri, omul cumpara ce vede si ce aude la tv/radio.

Am primit o sticla de detergen lichid Ecos cu lacramioare si magnolie de la Shoporganic si asa am ajuns sa folosesc acest detergent din gama Earth Friendly pe baza de plante, care nu a afost testat pe animale si nu contine formaldehida, dioxina, ingrediente petrochimice, clor, fosfati, parfumuri sintetice sau organisme modificate genetic.

Detergentul lichid Ecos este foarte concentrat, iar pe eticheta dozajul recomandat este de 30 ml la un ciclu de spalare. Dar nu este mentionata cantitatea de rufe a ciclului de spalare, de 4/5/6 kg, iar pentru masina mea, care are o cuva mai mare decat standardul, a fost prea putin, hainele nu mi s-au parut curate. Data viitoare am incercat cu 40 ml si a fost de ajuns pentru a obtine hainele curate. Totusi am observat ca nu se simte deloc parfumul detergentului pe haine si am marit doza inca o data. Am folosit 50 ml si asa am avut si haine curate si parfumate. Dar nici acum nu am fost pe deplin multumita pentru ca se simtea parfumul prea tare :))) Mi-am dat seama ca e prea mult, aproape dublu decat cantitatea recomandata si pana la urma am descoperit ca pentru masina mea de spalat doza optima este 45 ml.
Nu am incercat sa scot cine stie ce pete, doar ceva urme de supa si ciocolata si au disparut de pe haine, in schimb cu sosul de rosii si urmele de pix nu am avut rezultate prea bune. Am fost nevoita sa folosesc o pudra pentru indepartarea petelor. 

Pe total ca eficienta impotriva petelor nu se compara cu Ariel sau Persil, este mai slabut, dar avand in vedere ca nu am copii care murdaresc grav tot ce poarta si sunt totusi atenta cand mananc, imi spala hainele dupa 1-2 purtari, deci pentru mine acest detergent bio este satisfacator. Iar pentru accidente am mereu in casa o pudra impotriva petelor. Am vazut ca exista si pudra bio pentru albirea petelor si acesta este urmatorul pe lista mea de incercat.

Detergentul Ecos e disponibil in 4 variante: una pentru bebelusi,  una fara miros, una cu lavanda si cea cu magnolie pe care o am eu.
O sticla de 1,5 l costa 52 de lei. Dupa recomandarile producatorului este de ajuns pentru 50 de spalari ( 30 ml pentru o tura de haine spalate). Destul de economic, nu? Posibil sa fie adevarat. In cazul meu nu s-a potrivit, dar totusi 30 si ceva de spalari dintr-o sticla e destul de acceptabil. La prima vedere detergentul bio e mai scump, dar daca tinem seama de beneficiile acestuia asupra noastra si a mediului inconjurator se justifica diferenta de pret.
Nu pot sa spun ca sunt convinsa 100% sa folosesc de acum inainte detergent bio. In principiu pentru ca nu se gaseste oriunde, doar online si posibil in magazinele cu profil bio. Nu monotorizez de regula detergentul, iar daca vreau sau am nevoie sa spal si nu am dero in casa, cobor pana la colt si cumpar ce este disponibil. Probabil as putea corecta aceasta problema daca as comanda mereu in avans dero, o teorie buna pe hartie, dar mai greu de pus in practica. Ramane de vazut daca o sa imi schimb eu mentalitatea si obiceiurile sau daca pe viitor acest detergent bio ( nu neaparat aceasta marca) va fi disponibil la orice pas.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu