Chec cu banane si ciocolata

Imi place sa experimentez retete noi de prajituri si google este sursa mea de inspiratie. Am cautat ceva care sa contina cateva ingrediente care imi plac: banane si ciocolata si care sa fie si usor si rapid de realizat. Am gasit o reteta de chec cu banane si ciocolata, pe care am adaptat-o putin in functie de ingredientele pe care le aveam in casa. 

Reteta originala:

  • 250 g faina
  • 3 banane
  • 50 g migdale macinate
  • 50 g margarina
  • jumatate de pliculet de praf de copt
  • 2 oua 
  • 150 g zahar
  • 100 g ciocolata
  • sucul si pulpa de la 2 portocale
Se paseaza bananele cu furculita. Se freaca zaharul cu margarina pana se topeste. Adaugam ouale, bananele pasate anterior, sucul si pulpa de portocale. Se incorporeaza treptat faina amestecata cu praful de copt si migdalele macinate. La final adaugam ciocolata (topita  la bain-marie ). 

Turnam compozitia intr-o tava de silicon si se lasa la cuptor 40-50 de minute sau pana trece testul scobitorii. 

Reteta mea: 
  • 200 g fulgi de ovaz amestecati cu tarate de ovaz
  • 3 banane
  • 100 g nuci macinate
  • 50 g unt
  • jumatate de pliculet de praf de copt
  • 2 oua
  • 6 linguri indulcitor praf
  • 100 g ciocolata
  • sucul si pulpa de la 2 portocale
Am folosit fulgi, tarate de ovaz si indulcitor in speranta ca prajitura o sa fie mai putin calorica decat daca foloseam ingredientele clasice. Se vede ca am urmat dieta Dukan o buna perioada de timp, am ramas cu sechele :)) Am pus mai multa nuca (ca sa scap de ea din casa ) si mai putina faina ca sa respect cat de cat cantitatile. Untul e mai sanatos oricum decat margarina. Am urmat instructiunile, cu exceptia topirii ciocolatei la bain marie. Nu am avut rabdare si am preferat sa rup ciocolata bucatele mici. 
Mi-a placut gustul. Nu a fost atat de dulce pe cat ma asteptam. Nu am simtit gustul de banana, dar am mirosit aroma de banana. 
Nu am turnat toata compozitia in tava pentru ca mi s-a parut prea multa si din restul am facut biscuiti. 
Mi-au placut mai mult biscutii. Nu stiu de ce. au acelasi gust, poate pentru ca sunt putin mai uscati si mai crocanti decat checul.

Mama a facut o combinatie dupa reteta originala, cu faina, zahar , nuci, unt si ciocolata rupta, nu topita ( se vede de la cine am mostenit nerabdarea, nu?) si a iesit de o mie de ori mai buna la gust decat checul si biscuitii mei.  Nu stiu cum este cu migdale, noua ne place nuca. 


Eu o sa repet sigur reteta asta, doar ca o sa folosesc in continuare versiunea mea, am deja prea multe remuscari (de la dieta), cu mentiunea ca o sa fac biscuiti din compozitie, nu chec. 

Pentru cine nu are probleme cu greutatea sau daca pur si simplu nu va pasa, va recomand reteta originala. E super buna. 
Pofta buna! 






1 comentarii: