Cum folosesc eu uleiul de migdale dulci

Uleiul de migdale dulci este unul din cele mai utilizate uleiuri folosite in aromoterapie. Sincer nu inteleg de ce, pentru ca mie nu imi place deloc mirosul acestuia. Are un miros amarui, sau cel putin asta e impresia mea. Mie nu imi place nici macar gustul de migdale, desi mananc la greu, vezi doamne pentru ca sunt  o gustare sanatoasa si slaba in calorii. In schimb, imi place sa folosesc uleiul de migdale  pentru piele, in special in zona cearcanelor, pentru ca le imbunatateste vizibil aspectul.
Uleiul de migdale dulci hraneste pielea, hidrateaza in profunzime, intarzie aparitia ridurilor si lasa pielea fina si catifelata. De asemenea il folosesc pentru trateaza buzele uscate si crapate, in special in week-end cand stau acasa si nu folosesc ruj/balsam si beau sucuri, in loc de apa. De aici lipsa de hidratare, tradusa prin buze uscate la mine. Cu putin ulei de migdale se trateaza problema.

Acest ulei este absorbit lent de piele (cel putin in cazul meu), il simt destul de gras pe piele (mult mai gras simt uleiul de argan), fata luceste mult timp de la aplicare si este lipicioasa la atingere.

Uleiul de migdale este slab-comedogenic. Pentru cine nu stie un ulei considerat comedogenic inseamna ca acesta poate infunda temporar porii, dar nu duce neaparat la aparitia cosurilor sau a punctelor negre, depinde de tenul fiecaruia. Aplicarea in stare pura a unui ulei comedogen trebuie evitata de persoanele cu ten acneic sau tendinte acneice si este indicata folosirea lui in combinatie cu alte creme. Din acest motiv eu folosesc uleiul de migdale in combinatie cu crema contur ochi. Am aplicat si ulei pur in jurul ochilor, dar nu imi place senzatia de ulei pe fata.

Am cumparat recipiente goale din plastic cu capac, special pentru aceasta operatiune: amestecarea uleiului de migdale cu crema contur ochi. Pe 2 cutiute ca in imagine si paleta din plastic am dat 3 dolari pe ebay. Am asteptat 3 saptamani dupa ele, dar a meritat la final.
Am folosit crema contur de ochi de la Oxyance (despre care am scris aici).
Peste am adaugat cateva picaturi de ulei de migdale dulci. Nu exista o reteta fixa. Eu incerc cu 2-3 picaturi, amestec si probez crema pe fata. In functie de consistenta, ori o las asa, ori mai adaug ulei.
Crema obtinuta nu si-a schimbat culoarea si nici mirosul. Este mai apoasa decat originalul, intra mai repede in piele si fata nu mai luceste asa de tare (in comparatrie cu crema originala), daqr este totusi lipicioasa la atingere. Nu ma ustura ochii de la ea. Cand am folosit uleiul simplu, am avut ceva probleme pentru ca mi-a intrat ulei in ochi si vreo 2 zile am avut ochii rosii.
Imi place foarte mult rezultatul si o sa imi fac mereu aceasta "reteta". 

Din cate am citit pe net, uleiul de migdale se poate folosi si in mastile pentru par, pentru un plus de stralucire si in tratamentul anti-cadere ( eu nu am incercat inca, dar urmeaza). Inca o utilizare netestata de mine este consumul de ulei de migdale crude pentru scaderea colesterolului sau pur si simplu ca ulei de masaj. 

Eu prefer sa il folosesc pentru zona cearcanelor, pentru buze si pentru maini, amestecat cu crema de maini adica. Nu exclud pe viitor varianta cu ulei in masti de par. O sa va povestesc alta data daca reusesc sa fac asta.

Voi folositi ulei de migdale?



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu