Reteta: musaca cu piure de cartofi

Am avut o pofta nebuna de cartofi in acest week-end si am renuntat complet la dieta. Am vrut sa mananc cartofi prajiti, dar ca sa nu ma prostesc de tot am ales o varianta mai sanatoasa: piure de cartof. Si cum aveam si ceva carne tocata prin frigider mi-a dat prin cap sa fac o musaca cu piure de cartofi, in loc de rondele prajite sau fierte (de cartof).

Reteta e super simpla. Ingrediente necesare:
  • 2,5 kg cartofi
  • 1,5 kg carne tocata (eu am amestecat carne de porc cu vita si pui)
  • 4 cepe maricele
  • 4 linguri pasta de rosii
  • 2 linguri de ulei (se poate folosi mai mult la calitul carnii, dar eu am preferat cat mai dietetic)
  • 50 g unt (sau margarina)
  • 100 ml lapte (sau mai mult in functie de cat de cremos doriti sa fie pireul)
  • 2 oua (3 in reteta originala) 
  • condimente (sare, piper, oregano sau ce vreti voi)
  • optional smantana si inca 2 oua
Mod de prepare:
Eu am spalat cartofii si i-am fiert in coaja. In mod normal, se curata coaja, se taie cubulete si se fiwerb. Fiecare face cum vrea. Eu prefer prima varianta. I-am curatat de coaja super repede pentru ca i-am pus in apa cu gheata (am vazut acest truc pe youtube si eram curioasa sa vad daca chiar functioneaza). Am pisat manual cartofii. 
Dupa am adaugat unt, lapte si condimente. Nu imi place sa folosesc mixerul sau blender-ul pentru aceasta operatiune.
Am calit ceapa tocata in ulei incins timp de 2-3 minute, am adaugat carnea tocata, am mestecat incontinuu inca 2-3 minute, dupa care am adaugat 1 cana de apa si am lasat sa fiarba la foc mic. Cine vrea poate sa puna mai mult ulei si sa "prajeasca" carnea, fara sa mai adauge apa. Eu am ales varianta dietetica. Se adauga pasta de tomate . Cand scade zeama (apa) se adauga ouale,  se condimenteaza amestecul, se ia de pe foc si se lasa la racit. 
Intr-o tava tapetata cu hartie de copt, am intins un strat de pireu:
Unul de carne (am uitat sa fac poza, mi-am adus aminte cand deja puneam cartofi deasupra) :
Inca unul de pireu, altul de carne si la final iar cartofi :
Pe scurt: baza pireu, 2 straturi de carne si deasupra iar pireu. Cine nu doreste sa se chinuie poate sa faca doar pireu-carne-pireu.
Se lasa aproximativ o ora, in cuptorul preincalzit.

Optional: inainte cu 15 minute de a scoate tava din cuptor, se bat 2 oua cu smantana, se intind deasupra si se da la cuptor pentru restul timpului ( eu am sarit peste acest pas).

Rezultatul final:
8 portii delicioase! Pofta buna!
Daca incercati reteta sa imi spuneti daca v-a placut!





3 comentarii:

  1. Ce bine arata. mi-ai facut o poftaaaa!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Piureul este un obicei la mine de cand ma stiu,cel putin de 2 ori pe saptamana gatesc piure de cartofi. Nu cred ca este mancarea mea preferata dar cum sunt mereu pe fuga si timpul numi permite sa gatesc mancaruri extravagante prefer sa fac un piure care il pot asorta cu aproape orice.
    Nu am mancat si nici nu am auzit de reteta ta,poate o sa incerc si eu intro zi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu as manca zilnic piure de cartofi daca mi-ar permite silueta. Mie imi place mult reteta asta, o recomand.

    RăspundețiȘtergere