Reteta: rulada de sfecla rosie

Nu imi plac legumele, sunt mai mofturoasa decat un copil de 2-3 ani, dar ma chinui sa imi schimb alimentatia si am inceput sa introduc treptat legumele in mesele mele. Am incercat brocoli, conopida, praz si alte leguminoase, dar momentan sfecla rosie e obsesia mea. Am descoperit cateva retete care chiar sunt bune la gust. Cea mai buna este combinatia de sfecla rosie cu cartof, dar si aceasta rulada cu sfecla rosie si branza sarata este foarte gustoasa. In reteta initiala era folosita branza nesarata, cas, dar mie nu imi place si l-am inlocuit cu branza mea preferata, adica branza de oaie.

Ingrediente necesare:
  • 1 kg de sfecla rosie
  • 1 ou
  • 20 linguri de tarate de ovaz (faina in reteta originala)
  • 200 ml lapte
  • condimente (eu am folosit doar sare, piper si usturoi)
  • 200 g branza sarata (sau ce branza vreti voi)
Se fierbe bine sfecla rosie (eu o las si o ora la foc mic). Dupa ce se raceste, o tai bucatele pe care le pasez in blender. O prietena a pasat linte fierbinte in blender si s-a crapat recipientul de sticla, asa ca de atunci astept sa se raceasca oricat de mult m-as grabi. Adaug laptele in blender, apoi oul, taratele de ovaz si condimentele. Se obtine o pasta omogena, ca un gem. Daca vi se pare prea apoasa, mai puteti adauga tarate de ovaz (faina).
Intr-o tava intinsa (eu am folosit tava de la cuptor) se pune hartie de copt si se toarna compozitia:
Se da forma unei foi de placinta, cat de mare si cat de groasa doriti voi. Se lasa la cuptorul incins minim 45 de minute. Mie imi place sa fie mai facuta si o las o ora la cuptor.  Pentru a evita lipirea aluatului de hartia de copt se poate unge inainte (inainte de a fi pus alutatul pe foaie de copt) cu putin ulei, dar eu sar peste acest pas de cele mai multe ori. Practic nu ar trebui sa se lipeasca nimic de hartia de copt, dar in realitate se mai intampla, indiferent de cat de scumpa e hartia. 


 Dupa ce se raceste, se presara branza data pe razatoare si se ruleaza. Se lasa la frigider 2 ore. Se poate servi atat rece, cat si calda. Mie imi plac ambele variante. De obicei o mananc rece dimineata. La pranz sau seara o incalzesc la microunde.
Am uitat sa fac poza la rulada, dar rezultatul final arata asa:
Pofta buna! 




3 comentarii:

  1. Mamaaaaaa. ce bine arata!!!!
    Nu sunt fan sfecla, dar zau ca aceasta reteta arata delicios, plus ca e si usor e facut ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pana acum o luna de zile, am mancat sfecla doar pe post de muratura. Nu stiu cum de m-a gasit gatitul tocmai acum, dar mai am in lucru o reteta tot cu sfecla :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata foarte bine,insa din pacate urasc sfecla rosie :))
    Singura intrebuintare care i-am dato pana acum a fost acel sirop:scobesti sfecla,pui zahar in ea si o lasi la caldura pana se topeste zaharul :)) E foarte bun la raceala :D

    RăspundețiȘtergere