Utilizari henna neutru

Pana sa primesc un pachet de henna neutru de la Elemental, in cadrul unei campanii de testare, am crezut ca henna se foloseste exclusiv la vopsitul parului. Ei bine, m-am inselat.

Henna neutru este un produs de ingrijire a parului, non-colorant, obtinut din frunzele uscate si macinate ale plantei Cassia Italica ( Obovata). Henna "adevarata", care se foloseste la vopsitul parului este obtinuta din arbustul Lawsonia Inermis.
Se recomanda utilizarea acestei pudre in mastile capilare pentru ingrijirea parului tern, lipsit de vitalitate , a parului gras sau pentru intretinerea unui par normal.  Se poate aplica regulat pe orice tip de par, fara a afecta podoaba capilara, chiar si pe perioada sarcinii.  Daca nu ati mai folosit henna pana acum, va recomand sa o testati pe o suvita de par si sa asteptati 24 de ore. 

De asemenea, se poate folosi in combinatie cu alte tipuri de henna (henna blond, henna roscat, henna negru), pentru a obtine diverse nuante cromatice ( de la blond miere pana la negru inchis). 

Eu am folosit henna neutru exclusiv in prepararea mastilor pentru par. Nu m-am vopsit niciodata cu henna, doar cu nuantator si vopsea fara amoniac si sunt multumita de rezultate. Poate pe viitor o sa incerc si vopsirea cu henna.

Am incercat 3 tipuri de masti de par cu henna neutru, dar am facut poze doar la una. Despre restul o sa va povestesc pe scurt.

  1. Varianta clasica, de pe prospect: se amesteca o parte de pulbere cu 3 parti de apa fierbinte si se amesteca pana obtinem o pasta de consistenta unui iaurt. Se acopera si se lasa 30 de minute "la odihnit". Eu nu am avut rabdare 30 de minute, am asteptat doar 10. Dupa ce am intins pasta pe par, am acoperit cu folie si cu un prosop cald ( pentru ca e iarna si se poate incalzi usor pe calorifer, vara nu ma complic cu prosoape calde). Dupa o ora, m-am spalat pe cap cu sampon, nu am folosit balsam. Parul a ramas curat, stralucitor si matasos. S-a vazut efectul mastii in sensul ca mereu dupa ce fac o masca de par, parul meu straluceste ( sau reflecta altfel lumina :)) ). 
  2. Masca cu henna neutru si ceai de musetel - singura diferenta intre aceasta varianta si prima este ca in loc de apa fierbinte am folosit ceai de musetel. Pe prospect scrie ca se pot folosi orice infuzii de plante, eu am preferat ceaiul de musetel pentru ca folosirea repetata ajuta la decolorarea parului cu 1-2 tonuri ( la par deschis la culoare) si previne iritatia scalpului si a matretii.
  3. Masca cu henna neutru, apa de tei, galbenus de ou, ulei de masline 


 Pentru un par mediu spre lung, am folosit 2 galbenusuri, o lingura de pudra de henna, 3 linguri de apa de tei, 2 linguri de ulei.


Regulile clasice pentru prepararea unei masti de par: bol de ceramica/sticla, lingura sau spatula de lemn sau plastic. Se sta cu masca minim jumatate de ora. Regula mea: cu cat stau mai mult, cu atat e mai bine, au timp mai mult la dispozitie ingredientele sa actioneze asupra firului de par. 
Apa de tei miroase bestial. Prima masca nu a avut miros, a doua a preluat mirosul de musetel, iar aceasta a teiului. Recunosc ca nu ma incanta culoarea. Imi aduce aminte de un iaz cu apa murdara si plin de broaste :))) Incerc sa ma gandesc doar la beneficiile fiecarui ingredient in parte si imi trece. Fata de celelalte doua masti, asta s-a intarit pe par si a fost cel mai greu de spalat.
 asa se vede masca pe par
 Parul meu nu s-a mai ingrasat la fel de repede ca inainte ( limita mea e de 3 zile, acum am ajuns la 5 zile), dar din pacate mi-a incurcat parul, in sensul ca e foarte greu de pieptenat si eu nu am aceasta problema de obicei ( am avut o reactie de acest gen dupa spalarea cu un anumit sampon, la care am renuntat instant). Pe viitor o sa renunt la combinatia de henna cu ou, pentru ca in rest nu am avut probleme. 

Se mai poate folosi henna neutru si in combinatie cu alte uleiuri esentiale, argila verde, ulei de ricin, apa de rozmarin sau orice alta infuzie de plante, in functie de ce rezultate doriti sa obtineti.

Concluzii: henna neutru
  • revitalizeaza parul deteriorat/parul vopsit
  • scade secretia de sebum
  • ajuta in lupta impotriva matretii
  • confera luciu si volum parului
  • folosit in mod frecvent uniformizeaza culoarea ( cel putin in cazul meu la un par vopsit blond)
 Ati folosit henna neutru pana acum?

 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu