La cat timp schimbi buretele de baie?

 Cat timp folosesti un burete de baie? Exista vreo norma de igiena care ne spune la cat timp trebuie inlocuit un burete de baie? Habar nu am. Stiu ca buretele de vase trebuie schimbat la maxim 3 saptamani, periuta de dinti la 3 luni, dar despre buretele de baie nu am citit/aflat vreo regula. Poate va ganditi de ce mi-am pus aceasta intrebare. Pentru ca azi mi-am cumparat un burete de baie, tip floare, doar pentru ca mi-a placut culoare , iar cand am ajuns acasa si am vazut cati bureti, lufe si manusi de baie aveam deja, m-a pufnit rasul singura in casa :)))) Ca sa ii fac loc in baie, am aruncat altul, tot tip floare, dar alta culoare ( e in plasuta cu produse terminate acum).
Am bureti de baie in 3 locuri si da,sunt numai ai mei. Cred ca nu trebuie sa va spun eu ca buretii de baie nu se impart nici macar cu iubitul, nu? 
 Eu am cuierul cu inimioare, cu 3 locuri, toate ale mele! Se poate observa floarea mea noua, inca ambalata. Buretele grena si manusa din spate nu sunt ale mele. Tavita mov tot proprietatea personala, se vede mai bine in poza urmatoare:
Si cu aceasta ocazie ( dupa ce am facut poza) am reusit sa arunc acest burete pe care il foloseam exclusiv la exfolierea cu cafea. Dupa ce l-am folosit prima data dupa masca cu cafea de pe corp, s-a innegrit putin si a ramas patat si de atunci am zis sa ramana acesta buretele "de cafea". Chiar daca e rupt si jerpelit, isi face treaba, dar il am deja din luna iunie (stiu exact pentru ca l-am cumparat in vacanta in Bulgaria) si trebuie inlocuit.
Iata si a treia zona invadata de bureti: manerul de la calorifer. Dupa cum arata, cred ca va dati seama ca buretele lamaita este cel mai vechi. Nu l-am mai folosit de cel putin 6 luni de zile, dar nu ma lasa inima sa il arunc, imi place forma. Cred ca il voi folosi la spalatul cazii ( si implicit o sa ii schimb locul: nu mai poate sta langa buretii de corp). Fiecare burete are povestea lui, unul il folosesc o data pe saptamana pentru ca e prea aspru si nu vreau sa agresez pielea, altul e prea moale si uneori simt ca nu "spala" de ajuns, alta data vreau lufa ca e naturala, ba cel cu coada lunga, ba floarea roz, ba aia rosie si tot asa, ii schimb intre ei dupa cum ma duce capul si pofta.
 Daca stau bine si ma gandesc, ar trebui aruncati toti cei din poza de mai sus, pentru ca au depasit limita de 3 luni. De fapt, cel verde are o luna si este folosit doar pentru fata. 

Revenind la intrebare mea initiala: la cat timp schimbam buretele? Daca nu avem un interval de timp prestabilit, cred ca raspunsul cel mai simplu este atunci cand incep sa se deterioreze sau sa capate un miros suspect. 

 Ca sa folosesc un burete cat mai mult timp, eu respect 3 reguli simple:
  • il spal dupa fiecare folosire, cu gel de dus, uneori si cu sapun dezinfectant pentru ca vreau sa fie curat, sa nu aibe urme de piele moarta sau mai stiu eu ce micro-organisme;
  • il las la uscat, intr-un loc agatat, ferit de apa (ca sa nu mucegaiasca);
  • nu il impart cu nimeni.
Cand nu imi place cum arata, atunci il schimb. Dar cred ca imi voi impune regula de 3 luni de acum inainte.

 Voi la cat timp schimbati buretele/lufa de baie? Chiar sunt curioasa!



 http://www.oasap.com/content/502-up-to-70-percent-off-sale-nov-2014/?FL



1 comentarii: